Heerlijk verhaal

EMBV 16 maart 2020
Voor de verandering eens even tijd gemaakt voor een Young Adult boek. Daar heb ik zeker geen spijt van want Privacy Live is een vlot en spannend boek. Vanaf het begin wordt je in het verhaal meegezogen.

In het boek maken we kennis met Jente en Daniël een jong koppel met beide zo hun dromen. Met name Jente wil graag rijk en beroemd worden. Ze is actief met vloggen. Ik denk dat de meeste jongeren dat wel zullen herkennen. Je hoeft maar op social media te kijken en het jonge grut met vele dromen vliegen je om de oren.

Jente heeft er ook best veel voor over. Daniël lijkt zijn droombaan al gevonden te hebben. Maar niets is zoals het lijkt en het jong geluk van Jente en Daniël wordt danig op de proef gesteld.

Als lezer wordt je meegezogen in de tv wereld vol geheimen. Een wereld die mooier lijkt dan het is. Een wereld waar het draait om kijkcijfers te koste van.. ja bijna alles.. Het verhaal is vlot en beeldend geschreven, je hebt als lezer het gevoel echt in de wereld van Jente en Daniël te zijn. De hoofdstukken zijn niet al te lang en worden per personage aangeduid. Het is moeilijk het boek weg te leggen, je wilt gewoon weten hoe het Jente vergaat en wat er nu met Daniël gebeurd is.

Het boek blijft spannend tot het einde. Je denkt als op lezer op een gegeven moment te weten hoe de vork in de steel zit, maar dan blijkt toch dat niets is zoals het lijkt. Een erg leuk boek die voor de jongeren zeker het lezen waard is.

Meer recensies van EMBV