“Tijdrit” is een feelgood met als hoofdthema wielrennen, en dan de focus op de tijdrit. Een race tegen de klok die je nooit en te nimmer zult winnen.. Het boek vertelt het verhaal van Susanne, die als enig vrouw een tijdrit bij de mannen mag rijden tijdens de Tour de France. Daar loopt ze Scott Peeters tegen het lijf. Een voorval uit verleden maakt het voor Scott moeilijk om in de nabijheid van Suzanne te verkeren. Wat speelt er nu werkelijk en komt het goed tussen Scott en Suzanne?

Het verhaal is pakkend, zeker als je als lezer een beetje thuis bent in de sport wielrennen. Termen en bekende renners komen voorbij. Een feest van de herkenning. Je merkt ook wel dat de auteur betrokken is bij de sport. De schrijfwijze van de auteur is vlot. Het verhaal wordt verteld uit twee perspectieven : Suzanne en Scott. Zo krijgen we een goed beeld van beide personages, die goed uitgewerkt zijn. Je krijgt als lezer een band met ze en je voelt met hun verdriet en pijn mee.

Samengevat : Een heerlijk feelgood roman, met de spanning van de boeiende sport wielrennen. Een niet alledaags verhaal, sport en een roman. Maar in dit geval is het uitstekend gelukt. Als je eenmaal in het boek begonnen bent, wil je het niet meer wegleggen. Nieuwsgierig naar de sport en hoe het Suzanne en Scott uiteindelijk vergaat, lees je lekker door. Boek is een aanrader!

Reacties op: Heerlijk boek

Tijdrit - Angela Stegeman