Goede Thriller

EMBV 05 oktober 2020
Een boek dat gebaseerd is op een waargebeurd feit. In 2018 verdwijnt cyberexpert Arjen Kamphuis van de radar tijdens een vakantie in Noorwegen. De Noorse politie gaat uit van ongeluk en het dossier is afgesloten. Dit ondanks dat Arjen nooit gevonden is. Deze bizarre verdwijning vormde de inspiratie voor het boek ‘Van de radar”.

Het is het derde boek met Tom Brandt in de hoofdrol, maar het boek is goed afzonderlijk te lezen. In dit verhaal volgen we Tom tijdens zijn reis naar Noorwegen, in de zoektocht naar de vermiste hacker en cybersecurity specialist Laurens Olthoff. Vanaf het begin is Tom zijn leven niet zeker. De grote vraag is dan ook wat speelt er nu echt. Is het alleen de verdwijning en speelt er iets groots en mogen daar geen getuigen van zijn?

De Auteur heeft een vlotte schrijfstijl en je merkt dat hij veel uit eigen ervaring put. De Auteur is avonturier, survivalspecialist, wildernisgids en kanoër. Tevens kent hij het land Noorwegen zeer goed. Dat is te merken aan de beeldende manier van schrijven. Je waant je echt in het land met zijn ruwe natuur en water.

Het verhaal is van begin tot het einde goed op spanningsniveau. Het verhaal bevat twee hoofdlijnen : we volgen Tom Brandt in zijn zoektocht en we volgen de gebeurtenissen uit het oogpunt van Laurens Olthoff. Beetje bij beetje vallen de puzzelstukje op zijn plaats.

Daarnaast worden actuele thema’s niet uit de weggegaan. Wat doet de NSA in het Hoge Noorden van Noorwegen? Worden we echt digitaal in de gaten gehouden de Amerika? Samengevat : Een heerlijk vlot lezend boek, met de juiste dosis spanning die van het begin tot het einde aanwezig is. Het boek is zeker een aanrader!

Meer recensies van EMBV