Onvergetelijke wereld

EmmelieArents 08 mei 2023 Auteur
Sommige verhalen slepen je hopeloos mee naar een wereld die je nooit meer wil verlaten. De Daevabad-trilogie is een frisse bries in het fantasy genre.
Doorgaans hou ik niet zo van series. Ze duren te lang en ik hunker altijd naar iets nieuws. Dat ik het slotdeel bereikte, betekent dus heel wat.

Het Gouden Rijk biedt avontuur, vriendschap en spanning zoals we dat van Chakraborty gewend zijn. In de vorige delen schepte ze hoge verwachtingen. Ik kan met voldoening zeggen dat deze werden ingelost. De conflicten bereiken een climax die tot een bevredigend einde van de serie leiden.
De verhaallijnen van de personages vloeien prachtig samen en mijn hart heeft enkele keren stilgestaan door de risico's die Chakraborty (gelukkig) durft te nemen.

Het middendeel van het verhaal is best langdradig. Dit zorgt ervoor dat ik, vooral vanwege het tempo, de andere twee delen boven het slotdeel verkies.
De wereld die Chakraborty schept is ingewikkeld, rijk en divers. Ik weet zeker dat ik dingen heb gemist tijdens deze eerste leesbeurt. De vele personages en de gedetailleerde wereld zijn soms overweldigend, maar prachtig uitgedacht. Ik zal deze serie in de toekomst absoluut herlezen om Daevabad nóg beter te leren kennen.

Een grote aanrader voor liefhebbers van high fantasy.

Meer recensies van EmmelieArents