Een eerste kennismaking

EmmelieArents 21 juli 2021 Auteur
"Herinneringen en gezichten vallen als de laatste herfstbladeren van de eik van me weg."

Dit was mijn eerste kennismaking met Giles Kristian als auteur.

Ik had verwacht dat ik dit een fijn boek zou vinden, en wauw, wat had ik gelijk.
Ik werd meteen meegesleurd in deze mooie hervertelling van Arthur.

Het hoofdpersonage Galahad is verfrissend om te lezen. Hij transformeert van de gelovige, bange jongen tot moedige krijger. En wat een sterk vrouwelijk personage is Iselle!
Het boek focust zich op de reis. De personages vertoeven dus niet lang op één plek. Dit kan belangrijk zijn om te weten als je niet van dit soort verhalen houdt.
Voor mij had er nog iets meer actie en conflict tussen personages mogen bestaan, want op sommige momenten ging het verhaal vrij langzaam.

De schrijfstijl is to the point, met hier een daar een prachtige zin die je enkele keren opnieuw wil lezen.
Kristian legt de nadruk op de belangrijkste personages, waardoor het nooit te ingewikkeld wordt en je echt met hen meeleeft. Altijd fijn als je als lezer niet de hele tijd terug hoeft te bladeren om de personages uit elkaar te kunnen houden.

Ik kon alles heel levendig voor me zien en op geen enkel moment werd het verhaal voorspelbaar.

Ik ga zeker nog meer lezen van deze auteur.

Met dank aan Meulenhoff Boekerij voor het recensie-exemplaar.

Meer recensies van EmmelieArents