Mooi debuut van KT Sterling!

EmmelieArents 24 december 2020 Auteur
Liefde, familie, vriendschap en mysterie...

Meermintranen is een verhaal over identiteit, het ontdekken en accepteren wie je bent, over de zoektocht naar waarheid.

De cover en de flaptekst van Meermintranen gaven me iets andere verwachtingen van het verhaal, maar ik werd zeker niet teleurgesteld.
Dit boek leest als een fictieverhaal met een vleugje mythologie en heel wat detectieve vibes. Ondanks de cover zou ik het zeker geen fantasy noemen. Door de uiteenlopende thema's en de botsing van genres, zal dit boek heel wat lezers kunnen bekoren.

De setting is enerzijds onze moderne wereld, anderzijds de onderwaterwereld waarin Rosalie terecht komt en af en toe bezoekt. Ze ontdekt wie ze werkelijk is, een zoektocht die heel wat problemen met zich meebrengt. De nadruk ligt op de bovenwereld, waarin een politieagent een moord probeert op te lossen en Rosalie haar leven op orde wilt stellen.

Ik kon me goed inleven in Rosalie. Ze voelde echt. Bovendien zitten er heel wat originele zaken in verwerkt. Verfrissend!

Wees gewaarschuwd, want je bent zo door dit boek heen. Met een vlotte pen creƫert Sterling een geloofwaardige wereld die de onze zou kunnen zijn.

Ik ben razend benieuwd naar haar toekomstige werken.

Meer recensies van EmmelieArents