Non spoiler review - Tussen De Beesten & Wilde Rozen

EmmelieArents 17 november 2020 Auteur
Een vloek, een woud, een meisje en een vos. Zo start het verhaal, maar natuurlijk is er meer...

Ik was zó enthousiast over dit boek. Misschien reikt mijn teleurstelling daarom ook wel een beetje dieper.

Het verhaal wordt meteen aan een hoog tempo ingezet. In dit eerste stuk krijgen we voldoende informatie over de personages en de setting. Geweldige start. Ik hield me al klaar om vier sterren uit te delen.

Wanneer alles misloopt voor de arme Cerys, belooft het verhaal interessant te worden.

Helaas zakte mijn enthousiasme al snel. Ik hou van een hoog tempo, maar ik had het gevoel alsof alles zó snel ging dat ik eigenlijk niet goed besefte wat er gebeurde. (Dat ik dit zeg is een wonder, want meestal vind ik alles te langzaam).

Bovendien voelde het alsof ik vanop een afstandje toekeek, terwijl ik echt IN het verhaal wilde zitten. Cerys staat nooit stil bij haar emoties; verdriet en verlies lijken geen invloed op haar te hebben.

Verschillende andere zaken weerhielden me ervan om me in te leven: de vele herhalingen, overbodige personages (wat doet Beer in het verhaal?), mijn ergernissen omtrent Vos en zaken die eigenlijk niet kloppen of over het hoofd worden gezien.

Vos voelde te menselijk, Cerys niet menselijk genoeg.

Verder heeft het boek een sprookjesachtige sfeer. De schrijfstijl is vlot en to the point, de magie is subtiel. Ook leuk dat er nadruk gelegd wordt op de natuur!

Cerys' gave was tevens een mooie toevoeging.

Lezers die - in tegenstelling tot mij - alles over zich kunnen laten komen zonder te veel te analyseren, zullen van dit boek genieten.

Met dank aan Best of YA voor het recensie exemplaar.

Meer recensies van EmmelieArents