Maxton Hall

EmmelieArents 09 december 2022 Auteur
Ik moet eerlijk toegeven dat ik een soort vreemde relatie met dit boek heb opgebouwd.

Eerst en vooral: de flaptekst is een beetje misleidend. Deze belooft ons focus op educatie en de geheimen die de school verborgen houdt.

Alles draait echter om het liefdesverhaal tussen badboy James, de populairste en rijkste jongen van de school en Ruby, het onzichtbare meisje met de versleten rugzak. Misschien wordt die belofte in de volgende boeken nog nagekomen.

Mijn enige struikelblok was James, de grote liefde van het hoofdpersonage. Hij is arrogant en helaas onuitstaanbaar tot de laatste pagina. Ruby wordt langzaam verliefd en probeert hem op het juiste pad te brengen.

Harten worden gebroken en gelijmd, passie en woede wisselen elkaar in razend tempo af.

Vanwege de vlotte schrijfstijl en de snel op elkaar volgende gebeurtenissen raakte ik in een soort ban. Ik kon absoluut niet stoppen met lezen. Ondanks de dikte van het boek had ik het dan ook op enkele dagen uit. Ik heb de persoonlijkheid van James door de vingers kunnen zien, hoewel dat soms echt moeilijk was. Ik ben zelf niet zo'n fan van de arrogante types die de vrouwelijke protagonist slecht behandelen, maar er tóch in slagen deze verliefd te laten worden. Hoe doen ze het toch altijd? ;)

Ik raad het boek heel graag aan als je dol bent op verhalen waarin liefde centraal staat, als je houdt van de schoolsfeer en niet terugschrikt van volgende clichés:

-Haat naar liefde relatie
-Bad Boy vs Good Girl

Dank aan Boekerij voor het recensie-exemplaar.

Deze prachtige editie is een aanwinst voor elke boekenliefhebber.

Meer recensies van EmmelieArents