Verwachtingen niet waargemaakt

18 november 2020
De Verwisseling is een historische roman die zich afspeelt in 1944 te Tsjechoslowakije. Boerendochter Izzy wordt verliefd op krijgsgevangene Bill, die komt werken op de boerderij van Izzy's moeder. Maar deze liefde is niet zonder gevaar. Izzy en Bill zullen hun leven op het spel moeten zetten om hun liefde te kunnen laten slagen.

Het boek biedt een originele kijk op de Tweede Wereldoorlog. De auteur heeft gedegen onderzoek gedaan naar dit onderwerp. Het verhaal is daarom erg leerzaam. De uitwerking vond ik helaas teleurstellend. De schrijfstijl wist mij niet te pakken en het verhaal was geregeld langdradig.Er zat voor mij geen vaart in het verhaal. Ondanks het boeiende onderwerp, vond ik de verhaallijn niet boeiend en had ik moeite met doorlezen. Het was voor mij regelmatig een strijd.

Ik verwachtte echter een boeiend en vlot verhaal. Helaas was dit boek dus niet wat ik ervan verwacht had. Mijn complimenten voor de originele invalshoek, maar daar blijft het voor mij ook bij. Ik kan niet hoger geven dan 2 sterren.

Meer recensies van