Twee vijanden die de liefde bij elkaar vinden

27 oktober 2019
Serpent & Dove is het debuut van de Amerikaanse schrijfster Shelby Mahurin. De hoofdrollen in dit boek zijn weggelegd voor Lou, een jonge heks en Reid, een heksenjager. Door een vreemde speling van het lot zijn Lou en Reid gedwongen met elkaar te trouwen. In eerste instantie vinden ze dit niet leuk. Maar in de loop van de tijd gaan de twee tegenpolen elkaar steeds meer accepteren. Mede door het feit dat ze elkaar meer nodig hebben dan ze voor mogelijk houden.

Serpent & Dove is een fantasyboek voor Young Adults. Naast de nodige magie komt er ook de nodige romantiek in het verhaal voor. Het verhaal speelt zich af rond 1800 in Frankrijk. Het verhaal wordt uit twee verschillende perspectieven verteld; afwisselend zijn Lou en Reid aan het woord. Daardoor krijg je van beide personages een goed beeld. In het verhaal worden veel Franse woorden gebruikt. Hier moet je van houden.

Het is een spannend verhaal met de nodige romantiek en fantasy. Daarom spreekt het naar mijn mening een breed publiek aan.

Binnenkort (in 2020) kunnen we deel 2, tevens het laatste deel, verwachten. Want één ding is duidelijk: het verhaal is nog niet af…

Meer recensies van