Wat minder interessant dan deel 1

EvE. 08 november 2020
Nadat ik de Cyclus stragie had gelezen ben ik meteen aan de Hormoon revolutie begonnen. In boek 1 werden er namelijk best veel verwijzingen naar deel 2 gegeven ("...als je meer wilt weten over... dat lees je in deel 2...") bij onderwerpen waar ik meer over wilde weten.

Het begin las net zo lekker weg als deel 1, naar mate het boek vorderde werd het voor mij wat taaiere kost, de onderwerpen waar ik meer over wilde weten werden namelijk vrij kort behandeld en ik vond het voornamelijk over (on)vruchtbaarheid gaan en wat je kunt doen als je dat wilt verbeteren/verwerken. De problemen rondom de menstruatiecyclus had ik eigenlijk in het eerste deel verwacht en vind ik daar beter passen. Als de herhalingen eruit zouden worden gehaald, had het ook in 1 boek gepast en een mooie aanvulling op biologielessen kunnen zijn.

Als je je meer wilt verdiepen in progesteron en oestrogeen kan ik je dit boek wel aanraden want deze en andere hormonen komen veelvuldig aan bod net als eten en de invloed daarvan op je spijsvertering en dus ook op je hormonen.

Meer recensies van EvE.