Mooi verhaal over een stenen dierentuin

EvE. 22 februari 2020
Deze strip is volgens mij bedoeld voor de jeugd, maar ik heb er als volwassene erg van genoten. Het gaat over een meisje van 10,5 jaar dat ervan houdt om op onderzoek uit te gaan. In dit verhaal wil ze meer weten over een man die ze (samen met haar vriendinnen) vanuit haar boomhut voorbij ziet komen.

Dit verhaal heeft diepere lagen die je als kind (van 10 jaar) er misschien niet uit zult halen, Cerise en haar vriendinnen komen op mij ook ouder over dan 10. De illustraties zijn mooi en het natuurlijke kleurgebruik maakt het speciaal en de emoties komen goed over. Ik heb ook een paar keer teruggebladerd omdat ik later merkte dat er al een soort van hint was verwerkt, dat vind ik leuk bij dit soort verhalen.

Wil je een boek lezen over vriendschap, liefde voor dieren en een vleugje mysterie, dan is dit een mooi stripverhaal.

Meer recensies van EvE.