'Spannend en mysterieus, met een addertje onder het gras.'

fantasybooklover3 12 december 2020
Recensie: De Academie van Astrid Boonstoppel, uitgegeven bij Blossombooks.

In dit boek volgen we het verhaal van Em, een meisje dat is toegelaten tot De Academie, een school voor alleen meisjes die in staat zijn om het allerhoogst haalbare te halen. Maar wat is het allerhoogst haalbare?

Dat er een addertje onder het gras zit wordt al snel duidelijk na het lezen van het eerste stuk schuingedrukte tekst. Wie is dat personage? En waarom lijkt het al snel alsof ze opgesloten zit?

Em is een personage die sterk wordt neergezet in het boek en ze maakt een groei door in het boek. Ook blijkt ze blijkt al snel anders dan de andere academiemeisjes volgens Sebastian, de zoon van Isabella Recourt.

De relatie tussen Em en Sebastian brengt al snel frustraties op bij Isabella, maar ze wil haar zoon eindelijk weer gelukkig zien en laat hij relatie toe.

Ik had al een vermoeden dat er iets niet helemaal in orde is in de school. De spanning rondom datgene wordt goed opgebouwd en wordt pas in de laatste paar hoofdstukken echt helemaal duidelijk. Deze spanning en de korte hoofdstukken, zorgen ervoor dat je door wilt blijven lezen.

Ook wordt dit boek verteld vanuit 3 personages: Em (het hoofdpersonage), de schuingedrukte stukken en Isabella. Dit past goed bij het verhaal en zorgde voor meer diepgang bij de andere personages. En zo leerde je de andere personages ook beter kennen naarmate je verder komt in het boek.

Door de setting van het boek denk ik dat dit boek een goede kans maakt om naar het Engels vertaald te worden en ik hoop dat dat in de toekomst ook zal gebeuren.

Ik kan dit boek aan iedereen aanraden, want het is echt een fantastisch boek. Ik hou van de setting, de personages en de fijne, beeldende schrijfstijl van Astrid. Het leek net alsof ik zelf toetrad tot de Academie (ik heb een toelatingsbrief gekregen ;)).

Dit boek behoort tot één van mijn favorieten van 2020 en ik kan niet wachten om meer van Astrid te lezen!

Ik gaf dit boek ⭐⭐⭐⭐⭐/5 sterren.

Dankjewel @blossombooks voor het recensie exemplaar!

Deze recensie is ook te vinden op:
♡ Goodreads
♡ Instagram (fantasybooklover3)