Een spannende pageturner

fantasybooklover3 02 augustus 2020
Recensie: Fake Trip van Margje Woodrow, uitgegeven bij uitgeverij de Fontein.

Bij dit boek heb ik voor het eerst de uitgeverij benaderd. Ik wilde het toch proberen en toen kreeg ik te horen dat ik hem mocht recenseren! Daar was (en ben) ik ontzettend blij mee!

Fake Trip is vanuit drie perspectieven verteld: Demi, Billy en de dader. De dader lees je op de oranje bladzijden en de chatberichten.

Via verschillende hints in het boek kan je te weten komen wie de dader is, maar ik twijfelde tot het moment waardoor er een sterke hint te lezen was in de chatberichten. Uiteindelijk zat ik deels goed, maar verder zeg ik niks.

Demi, één van de hoofdpersonen, heeft een geheim die ze voor iedereen verborgen houdt. Uiteindelijk kom je achter haar geheim en wat het was, raakte me heel erg. Ik denk dat dat komt doordat ik het niet helemaal aan zag komen.

De hoofdstukken zijn kort en eindigen of zijn vaak spannend waardoor ik verder móest lezen. Ik heb dit boek binnen 3 of 4 dagen uitgelezen en heb hem echt verslonden. De laatste 150 pagina's lazen heel snel.

Ik geef Fake Trip ⭐⭐⭐⭐⭐/5 sterren. Dit boek behoort tot één van mijn favorieten van 2020, ondanks dat dit het eerste boek is van Margje die ik heb gelezen. Ik kijk ernaar uit om in de toekomst meer van Margje te gaan lezen en raad dit boek aan iedereen aan die houd van een spannende (jeugd)thriller.

Deze recensie is ook te vinden op:
♡ Instagram (fantasybooklover3)
♡ Goodreads