Genadeloos van Jennefer Mellink

fantasybooklover3 11 oktober 2020
Recensie Genadeloos van Jennefer Mellink, uitgegeven bij @lsamsterdam

Ik deed voor het eerst mee met een leesclub en vond dit erg leuk. Voordat de leesclub begon, moest het boek uit zijn.

Tijdens de leesclub kwam ik erachter dat niet alle boeken voor iedereen weggelegd zijn. Zo vonden de meesten dit boek goed, maar anderen vonden het boek minder goed. Ik vond hem minder goed en begon ook te twijfelen aan mijn mening. Waarom vond ik het niet goed en anderen wel? Maar later besefte ik me dat ik niet elk boek leuk en goed hoef te vinden, dat niet iedereen hetzelfde boek goed vind.

Genadeloos wordt verteld vanuit 4 perspectieven. Dit vond ik een goed concept en ook interessant. Maar wat hiervan een nadeel was is dat je niet echt een band op kan bouwen met de personages. En de meeste hoofdstukken waren kort en eindigden abrupt. Helaas ging het volgende hoofdstuk vanuit het personage, niet verder op hetzelfde moment waardoor ik achter bleef met vragen. Het had voor mij beter geweest als dit wel zo was geweest.

De hoofdstukken vanuit Clemens bezorgden mij af en toe en naar gevoel waardoor ik het boek even weg moest leggen. Zijn gedachtegang was goed beschreven, maar eerlijk gezegd niks voor mij.

Er zaten ook een aantal plottwists in dit boek. En dan vooral bij het einde. Deze vond ik erg plotseling en had ik graag meer over willen zien. Dit had gekund door middel van een epiloog bijvoorbeeld.

Ook miste ik wat spanning in dit boek, wat bij andere jeugdthrillers wel meer aanwezig was. Maar er was wel zeker iets wat ervoor zorgde dat ik verder wilde lezen! En dat is goed.

Er waren ook pluspunten voor dit boek, maar het boek zelf was helaas niet mijn ding. Ik vind dit erg lastig om te zeggen, omdat ik het moeilijk vind om een boek niet leuk en / goed te vinden.

De schrijfstijl van Jennefer vind ik fijn en over de boodschap van dit boek is goed nagedacht. Ik denk dat ik in de toekomst wel nog een ander boek van haar zou willen lezen.

Dankjewel @lsamsterdam dat ik deel mocht nemen aan deze leesclub! Ik vond het erg leuk om deel te nemen en hoop in de toekomst aan nog een andere van jullie mee te kunnen doen.

Ik gaf dit boek ⭐⭐/5 sterren.

Deze recensie is ook te vinden op:
♡ Instagram (fantasybooklover3)
♡ Hebban