Een sterk en spannend debuut

fantasybooklover3 08 september 2020
Recensie: het hart van de adelaar, geschreven door Emmelie Arents en uitgegeven bij Hamleybooks.

Ik zag dit boek langskomen bij Hamleybooks en Emmelie. Toen dacht ik dat dit wel een leuk boek zou zijn om eventueel te mogen recenseren. Dus ik benaderde de uitgeverij en toen kreeg ik al snel reactie dat ik hem mocht recenseren! En ik ben heel erg blij dat ik dit heb gedaan en dat ik het boek mocht recenseren, want dit boek behoort nu tot mijn favorieten van 2020.

Dit boek gaat over Joana Sky, een meisje die ten onrechte is veroordeeld voor het uitspreken van een Hartbewerking. Koning Damon heeft plannen met haar, maar die plannen werken tegen Joana en ze moet dingen doen die ze niet wil doen. De Adelaars moeten vernietigd worden, maar lukt het Joana om weerstand te bieden en te overleven zonder haar eigen hart op te offeren?

Allereerst: deze cover en het artwork van het binnenwerk zijn zo ontzettend mooi! En waar je eerst niet wist waar de boekenleggers voor staan, kom je daar al vrij snel achter in het boek. Heel tof gedaan met de boekenleggers die een betekenis hebben!

Joana maakt in dit boek een lange, maar vooral ook emotionele reis door. Ik voelde haar emoties en wilde dat ze geaccepteerd zou worden. Op ongeveer 150 pagina's voor het einde van het boek komt er een persoon terug waarvan je niet zou verwachten dat die terug zou komen. Dat was een hele mooie en emotionele scène en bracht het verhaal meer diepgang.

Dan de laatste hoofdstukken richting het einde... Het ging allemaal erg snel, maar het had ook zeker deze vaart nodig om de spanning erin te houden. Toen er op een gegeven moment iets gebeurde waarvan niet zeker was of het goed af zou lopen, kreeg ik tranen in mijn ogen en hoopte ik dat het goed zou komen. Dat ik tranen in mijn ogen krijg, gebeurt niet snel bij een boek dus heel goed gedaan!

En dan heeft dit boek ook mooie quotes. Bij deze quotes heb ik blauwe sticky notes geplakt, omdat ik ze wil onthouden. Ik zal er eentje delen die geen spoiler bevat, maar ik wel heel mooi vond:
♡ Al is het soms moeilijk om voor jezelf te vechten als er niemand is die wil dat je dat gevecht overleeft.

Ik gaf dit boek ⭐⭐⭐⭐⭐/5 sterren.

Deze recensie is ook te vinden op:
♡ Goodreads
♡ Instagram (fantasybooklover3)