Wat een einde:" Een mokerslag in mijn gezicht en nu wil ik door naar het volgende deel in deze spannende jeugdreeks".

Bookaholic F 28 juli 2019
Wat is dit einde een mokerslag in mijn gezicht. Team Mortis is echt van vlees en bloed en is naast jong en meedogenloos ook kwetsbaar.

Citaat
‘Gek toch. Hoe alle puzzelstukjes voor je neus liggen… en je toch blind bent voor de waarheid.’

Na Engel des doods gelezen te hebben, ben ik verliefd geworden op het undercoverteam Team Mortis. Ik was dus ongeduldig om te ontdekken of Blind Verdriet even spannend ging zijn.

De prachtige cover fascineert en geeft de inhoud op een symbolische manier perfect weer. Deze zal de doelgroep door zijn opvallende kleurgebruik en afbeelding zeker nieuwsgierig maken.

Tijdens Blind Verdriet worden de onzichtbare tieners met zichzelf en de meedogenloze puzzelmoordenaar in Zweden geconfronteerd.
Hoogdringend, belangrijk, blind voor de waarheid en vertrouwelijk zijn de codewoorden rond deze zaak. Omdat er vanuit hogerhand extra aandacht is voor dit onderzoek en er een vierde moord lijkt aan te komen, worden Erika, Nielsen, Felix en Andreas opgetrommeld. Celine Shield, hun teamleidster, staat onder druk van de Europese inlichtingendiensten en beslist de onzichtbare jongeren naar Riga te sturen. Niet opvallen en discreet achterhalen wie er achter de moorden zit en de mogelijke slachtoffers beschermen kan toch niet zo moeilijk zijn? Met een soms grappige cover moeten ze proberen om een nieuwe moord te voorkomen en uitzoeken wie de dader is. “BlindGirl 37”, de persoon die op het Dark Web de moorden opeiste, vinden en ontmaskeren blijkt complexer dan gedacht. Team Mortis komt in erg gevaarlijke situaties terecht en moet creatief, loyaal en dapper zijn om deze zaak op te lossen.

Het grootste probleem voor het internationale team lijkt niet de moordenaar te zijn, maar eerder hun eigen verleden of hoe ze moeten omgaan met gevoelige informatie over hun bondgenoten. Om elkaar te beschermen ontstaan er geheimen en wordt hun vriendschap op de proef gesteld. Uiteindelijk heeft de groep elkaar nodig om zich overeind te houden in deze moeilijke tijd.

Björn Van den Eynde heeft opnieuw een meeslepende jeugdthriller geschreven, waarbij hij tussen de regels door een belangrijke boodschap meegeeft. In het spannende verhaal verwerkt hij zware onderwerpen op een boeiende en vlotte wijze. In dit deel is er veel aandacht voor de achtergrond en emoties van de teamleden. Door deze ontwikkeling van de personages leefde ik nog meer mee met hun avonturen en was ik, net zoals zij, soms boos, geschokt of verdrietig. Het einde is open en was onverwacht en niet wat ik wou lezen, maar het opent nog zoveel deuren waardoor blijkt hoe briljant bedacht dit is. Het verpletterende einde maakt me alleen nog nieuwsgieriger naar het volgende boek over het eigenwijze Team Mortis.

Blind verdriet gaat over pijn en schuld en het is niet alleen voor de jeugd een goed boek. Als je als volwassene graag een goed opgebouwde thriller met boeiende personages en onverwachte plottwists leest, dan is dit boek zeker een aanrader.

Na Blind verdriet wacht ik vol spanning af wat er nog gaat gebeuren met Team Mortis.
Blijft het in de toekomst nog actief of gebeurt het ondenkbare?

Deze jeugdserie leest als een trein, heeft actie, een portie drama en is een must-read. **** en een halve ster

Meer recensies van Bookaholic F