Heen stelt me niet teleur, vraagt om meer en is een leuk begin van de nieuwe young adult urban fantasy reeks Tunnels.

Bookaholic F 06 januari 2023
De dodenreeks van deze auteur veroverde eerder al mijn hart. Ik was dus ontzettend benieuwd naar dit verhaal. Ik kan niet anders dan ook even verwijzen naar de knap ogende futuristische cover van ' Heen' die me onmiddellijk opviel. Hamley Books heeft altijd plaatjes van covers en deze is weer erg apart en mooi.

George Borg komt terecht in een bizarre wereld die vol is met bijzondere wezens . Zelf blijkt ze een matroos te zijn en net zoals de andere bewoners heeft deze tiener ongewone talenten. Nadat ze geadopteerd werd leert ze in hun Ark stilaan de anderen met hun eigenaardigheden kennen. Naast vrienden komt George ook rivalen en gevaren tegen. De Ark en de unieke wereld ontdek ik samen met George en net zoals zij stel ik me ook allerlei vragen over deze speciale opleidingsplaats en nieuwe thuis voor verschillende wezens. Heen is een prachtige introductie met geweldige personages waarvan ik er sommige dadelijk in mijn hart sluit. De dieren zijn vaak schattig en de rassen met hun kenmerken fascineren me . Ik word meegenomen in de verbeelding van Mel Hartman en zie de verschillende dimensies en karakters echt tot leven komen. Heen is de aanloop naar een buitengewoon universum en deze inleiding met zijn korte hoofdstukken en een spannende cliffhanger doet me zeker uitkijken naar het vervolg. Heen doet me denken hoe het zou zijn om mezelf door Tunnels te kunnen verplaatsen naar parallelle werelden. Ik ben er zeker van dat Mel Hartman nog verrassingen in petto heeft en kan niet wachten op boek twee. Omdat ' Heen' ook aansluit bij de leefwereld van young adults en dus niet alleen een avontuurlijk verhaal is zal het stilaan vele lezers betoveren.

Gelezen voor Boekinkt
4 inktpotjes