Vriend of vijand?

Bookaholic F 25 maart 2023
Het verhaal begint met een proloog die me bij de strot grijpt. Na deze heftige start zijn we negen jaar verder . Een verjaardagsfeest met veel alcohol verloopt chaotisch maar wanneer een dode gevonden wordt in een zwembad is dit nog maar het begin van een vreselijke zaak . Rani Diaz en haar collega's moeten echter niet alleen deze nare gebeurtenis ophelderen maar ook een vermiste tiener opsporen. Wat is er toch in hemelsnaam aan de hand in de buurt van Mechelen? De raadsels worden alleen maar groter en de vragen van de politie dringender. Sterre Carron heeft met Lafaard een typische Rani Diaz geschreven die me mee doet puzzelen naar de echte waarheid. Zijn de slachtoffers echt zo onschuldig als ze lijken? Hoe reageert Rani wanneer een zaak persoonlijk wordt en hoe werkt girlpower binnen dit team? Opnieuw laat de auteur haar karakters niet alleen zien vanuit de crime kant maar ook hun relaties en struggles passeren de revue . De misdaden worden vanuit een realistisch en emotioneel kader belicht en het avontuur leest vlot, is verrassend en zet me aan het denken. Voor mij voelt dit als het Rani Diaz recept en er is zeker nog ruimte voor een nieuwe aflevering omdat elk boek anders is en niet alleen de cases maar ook de personages me steeds intrigeren. Tijdens het lezen van deze spannende thriller vraag ik me vaak af wie vriend of vijand is en welke geheimen er nog zullen bovendrijven. Het was me vrij snel duidelijk wie verantwoordelijk was voor de gruwel maar het motief van de dader en hoe Sterre Carron alle draadjes samenbracht maakte wel indruk . Verdriet, schuld en haat zijn de sleutelwoorden in deze aangrijpende story. Eigenlijk blijf ik een beetje triest achter als duidelijk wordt dat iedereen ooit dader kan worden.

4 kraaien
Dank je wel Thrillerlezers Kort geding