Een knappe sci-fi novelle met een boodschap!

Bookaholic F 01 juli 2022

In het hart van de aarde is een knappe sci-fi novelle met een boodschap!

Wat een prachtige cover heeft deze novelle. Alleen daarom al zou ik dit verhaal ook graag in een echte boekenkast zien staan.

Avis en haar broer leven samen met hun ouders ondergronds in Agiirden. De onzekere Avis ziet haar broer als haar rots . Wanneer de scheuring plaatsheeft verandert alles. Als Hoeder neemt hij deel aan een gevaarlijke missie en verdwijnt. Omdat er geen reddingsactie komt besluit Avis het heft in eigen handen te nemen.

Stilaan kruipt het onzekere meisje uit haar schulp . Ik ontdek nu haar slimme en dappere kant in deze verrassende sci-fi novelle.

Niets is in dit ongewone universum wat het lijkt en onverwachte allianties brengen soms nog meer vragen dan antwoorden. Uiteindelijk wordt duidelijk waarom Avis en haar gemeenschap opgegroeid zijn met de woorden van een mysterieuze voorspelling.

In het hart van de aarde is niet enkel een sci-fi verhaal maar er is een emotionele oproep in deze fascinerende novelle verwerkt .

Stefanie Hulst sleurt me door haar beeldende stijl en duidelijke wereldbeeld in een mum van tijd mee in deze intrigerende vertelling.

In het hart van de aarde heeft leuke twists en de schrijfster wil ons oproepen om anders om te gaan met Moeder Aarde.

Soms zijn de wendingen wat abrupt maar dat Stefanie Hulst een wijze les in een boeiende novelle verpakt heeft is zeker. Ik ben benieuwd wat zij nog allemaal zou kunnen vertellen in een 'dik' boek.

De royalties gaan rechtstreeks naar WWF. De auteur hoopt dat de aankoop van deze novelle nog maar het begin van meer bewustwording en inzet voor onze thuis teweegbrengt.

In het hart van de aarde gaat over respect en vertrouwen in jezelf en anderen.

3,5 vette inktpotjes

Fany