Vals Ritueel is een onthutsende must-read!

Bookaholic F 21 juni 2022
Vals Ritueel kruipt genadeloos onder mijn huid en raakt tot in mijn ziel!

Wauw, wat is dit een rauw en jammer genoeg actueel boek dat ook na het lezen nog lang blijft nazinderen.

Dankzij Thrillerlezers! mocht ik deze thriller al snel ontdekken.

Drie Nigeriaanse tienermeisjes hopen dat ze in Europa een mooier leven gaan hebben. Een wolf in schaapskleren heeft hen hier immers de hemel beloofd.

Tijdens hun reis naar het paradijs wordt onmiddellijk duidelijk dat ze in de hel zijn terechtgekomen.

Door een onvoorstelbaar manipulatieve verbintenis zijn ze ervan overtuigd dat hun geliefden gestraft worden als ze niet luisteren naar de onmenselijke mannen. In hun cultuur heeft deze afspraak immers een diepere betekenis .

Nule, Naja en Tabi ondervinden samen met de andere ongelukkigen aan den lijve hoe ongehoorzaamheid of ziekte als een ongewenste wesp verdelgd wordt.

Trauma's stapelen zich op en wie overblijft zal nooit nog dezelfde zijn.

Ondertussen wordt in België een afschuwelijk geschonden jong vrouwenlichaam en een baby gevonden.

Rani Diaz en haar mensen krijgen deze onvoorstelbare misdaad op hun bordje. De informatie brengt het team naar de wereld van vrouwenhandel maar klopt deze piste ook echt?

Op zoek naar antwoorden worden ze emotioneel geraakt door de intensiteit van hun werk.. Gelukkig kunnen ze bij elkaar terecht.

Rani en haar collega's krijgen ook steun in hun privéleven. Nieuwe relaties ontwikkelen zich, andere verdiepen zich en het teamgevoel van Rani helpt iedereen om deze moeilijke tijd door te komen.

Hoewel dit een fictief verhaal is voel ik duidelijk dat dit boek ontstaan is vanuit echte bekommernis .

Met 'Vals Ritueel ' heeft de auteur haar aanklacht tegen mensenhandel verpakt in een thriller die inslaat als een bom.

Het leed van de meisjes en andere slachtoffers wordt door Sterre Carron onverbloemd en gedetailleerd beschreven waardoor ik het boek vaak wil dichtslaan.

Het snoert immers mijn keel dicht, het maakt me vreselijk kwaad en het maakt pijnlijk duidelijk hoe gemakkelijk dit vreselijke onrecht tot stand komt.

Vals Ritueel toont wie er naast de mensenhandelaars nog duivels zijn.

Mensenhandel is geen ver-van-mijn bed- show en het zijn niet alleen de folteraars die schuldig zijn aan deze praktijken.

Vrouwen worden gedegradeerd tot een lustobject en gebruiksvoorwerp waar je mee doet wat je wil.

Wat deze thriller echt ongelooflijk knap maakt is de emotionele schrijfstijl en de onverwachte twists.

Vals Ritueel lees je niet maar onderga je !
Deze pure brok emotie is een onthutsende must-read.

5 kraaien
Fany