Verrassende feelgood met inhoud

Bookaholic F 15 juni 2020

Wow, wat zul je genieten van dit prachtige verhaal. Soms zie je alleen maar een mooie verpakking zonder inhoud, maar deze feelgood verrast door zijn menselijke personages en hun emoties.

Mr Stone is het eerste deel van een leuke serie over vijf broers uit Seattle. In dit eerste boek ligt de focus op de stoer gebouwde en voor velen woest aantrekkelijke Logan. Wanneer hij op de schaatsbaan Pilar redt van een botsing met het schaatsteam, is hij onmiddellijk in de ban van deze knappe verschijning. Ook Pilar, die wegliep uit Miami om een nieuw leven te beginnen zonder haar onbetrouwbare ex, is ondersteboven van deze reus.

Toch lijkt hun ontmoeting geen vervolg te hebben, maar dat is buiten Seth, de oudere broer van Logan, gerekend. Hij heeft namelijk Pilar als etiquettecoach ingehuurd om zijn broer te tonen hoe je hoort deel te nemen aan een benefiet. Logan haat deze saaie uitstap, maar uiteindelijk laat hij zich, door de bloedmooie Pilar, toch overhalen om te leren hoe hij zich als een gentleman kan gedragen. Ze sluiten een deal met verregaande gevolgen. Toen Pilar eenmaal het leven van de broers binnenwandelde, was er misschien geen weg meer terug.

Lis Lucassen heeft een heerlijk vlotte schrijfstijl en de chemie tussen de ex-sporter en de zuidelijke schone is vanaf de eerste bladzijde voelbaar. Mr Stone is een toepasselijke titel, omdat de serie gaat over de onderneming van de welgestelde Stonebroers en hun relaties. Symbolisch beschrijft de titel ook hoe Logan nu door het leven gaat. In de cursief geschreven herinneringen van Logan zien we hoe hij vroeger was. De cover van Mr Stone toont een ruige guy waar ik qua uiterlijk niet zelf voor val, maar het karakter van Logan: “Dat is zo mooi”. Hij is nog steeds bezig om dingen uit het verleden een plaats te geven en zijn leven lijkt stil te staan. Toch is hij de perfecte nonkel voor zijn heerlijke nichtje Valérie, heeft hij een fijne relatie met zijn familie en wil hij Pilar beschermen tegen zichzelf. Nadat hij zijn grote liefde uit zijn leven zag verdwijnen, heeft alles immers zijn kleur verloren voor hem. Hij ademt, werkt en heeft in het verleden zelfs meerdere one-night stands gehad, maar hij draagt slechts één naam in zijn hart. Pilar schudt hem wakker en voor de eerste keer lijkt hij te ontdooien. Toch kan hij haar, ondanks de alles overweldigende hartstocht die ze beiden voelen, niet meer bieden dan één nacht vol passie. Is deze gevoelige jongen, die zich inzet voor mensen met psychische problemen, echt geen relatiemateriaal of moet de sterke Pilar geduld hebben? Kunnen ze nog zonder elkaar of overwint de liefde?

Mr Stone is een boek dat je vanaf de eerste pagina meesleept in een avontuur dat je niet meer los laat. Soms moet je een traan wegpinken en op andere momenten zit je gegarandeerd te gniffelen bij de hilarische situaties. Nadat het boek uit is, ben je blij dat er nog een deel komt en kun je niet wachten om te lezen hoe het liefdesleven van Zach, een andere Stone-broer, verloopt.

Mr Stone is een lekkere feelgood met humor, een realistisch verhaal en fantastische personages, die je niet snel vergeet.

*****
Meer van deze leuke reviews lezen, kijk op https://indeboekenkast.com/

Meer recensies van Bookaholic F