Verdraaid van Steve Cavanagh is voor mij het eerste boek wat ik van deze schrijver heb mogen lezen. De schrijver wist mij zeker te boeien, ik had vaak momenten dat ik zat te lezen en er weer iets gebeurde wat ik totaal niet aan zag komen.

In dit verhaal wordt je meegetrokken in het leven van Maria en Paul, Paul is vaak weg van huis voor zijn werk en schenkt hierdoor weinig aandacht aan zijn vrouw. Maria besluit dan ook om een affaire te beginnen met Daryl, een ober van de golfclub. Maar wat ze niet aan zag komen was dat ze verliefd op hem zou worden. Tijdens een zoektocht naar sigaretten komen Daryl en Maria iets tegen. Het is een bankafschrift van vorig jaar, er is twee miljoen overgemaakt naar een rekening die op naam staat van haar man. Het geld is afkomstig van LeBeau Enterprises, na een zoektocht online komen ze tot de naam J.T. LeBeau, de bekende schrijver waarvan niemand weet wie er achter de boeken zit. Zou Paul in het geheim schrijven onder de naam J.T. LeBeau? Is hij J.T. LeBeau? Maria besluit op onderzoek uit te gaan, maar dit loopt anders dan verwacht. Is het wel de waarheid die haar wordt verteld? Of is de waarheid verdraaid?

Dit boek neemt je gelijk vanaf de eerste bladzijde mee in het verhaal, als je eenmaal denkt hoe het verhaal gaat aflopen komt er een plotwending die je totaal niet aan ziet komen. Gaandeweg het verhaal kom je erachter wie nou J.T. LeBeau is en waarom hij zich schuil houdt. Een briljant bedacht verhaal, wat goed in elkaar steekt. Onverwachte gebeurtenissen sturen je op een totaal verkeerd spoor, na het lezen van de laatste bladzij weet je zeker dat de waarheid is verdraaid.

Niet alleen Maria onderzoekt wie J.T. LeBeau is, ook de politie gaat op onderzoek uit. Door alle politie gerelateerde hoofdstukken vond ik het soms wat langdradig overkomen. Dit is dan ook mijn persoonlijke mening, want ik ben normaal niet zo van de politieonderzoeken in een boek. Dit boek is goed onderbouwd, heeft spanning, een vleugje romantiek en brengt je op een totaal verkeerd spoor. Door dit boek ben ik erg nieuwsgierig geworden naar andere boeken van Steve Cavanagh, want dit boek is zeker weten een aanrader!

Reacties op: Verdraaid

Verdraaid - Steve Cavanagh