Grappig, maar toch een beetje karig

Fleurtje Eliza 29 april 2024
Met dank aan Hebban en de uitgever voor een kopie van dit boek. Ik las het voor de LEWA leesclub van april 2024.

Madison heeft een organisatorische baan bij een museum en staat op het punt te vertrekken naar een resort waar haar broer enkele dagen later zal trouwen. Zijn beste vriend is Chase, iemand waar Madison al jaren verliefd op is.
Tijdens de dagen voorafgaand aan het huwelijk waar veel familieleden en vrienden van het toekomstige echtpaar samen zijn, blijkt dat Chase zich ook bijzonder aangetrokken voelt tot Madison. Door een verkeerde boeking moeten ze een suite delen, met alle gevolgen van dien.

1 ster is voor boeken die ik niet uitlas. 2 sterren is voor boeken die ik wel uitlas, maar geen plezier aan beleefde. Helaas ook dit boek, want hemeltjelief dat was toch wel een schraal verhaal, zo weinig diepgang... wat vonden die twee nou aardig aan elkaar, behalve dat er seksuele aantrekkingskracht was? Ik had graag gezien dat ze tot diep in de nacht over van alles en niks hadden zitten kletsen, dan had ik me kunnen voorstellen dat ze aan elkaar verknocht waren.
Al was het luchtig geschreven en kon ik er soms wel om lachen, ik vond het toch allemaal wat armoedig (ik werd er niet door geprikkeld qua gedachtengang) en een-dimensionaal.

En verder miste ik datgene waar ik me al twee jaar over uitspreek en wat gaat over waardigheid en menselijkheid: diversiteit.
Het hoeft geen nadrukkelijk thema te zijn, maar ik zie graag andere smaken van de mensheid voorbij komen. Waarom niet iemand met financiƫle problemen, iemand met overgewicht, iemand van kleur, seksuele geaardheid, religie, non-binaire personages, karakters met een minder gebruikelijke historische of culturele achtergrond, iemand die chronisch ziek is of gehandicapt, you name it?

De leesclub was ondanks alles wel heel plezierig :)

Meer recensies van Fleurtje Eliza