Poëtisch en mooi geschreven

Fleurtje Eliza 21 oktober 2019
Een heerlijk, warm verhaal van Derk Visser over Angel als ze twaalf, dertien en vijftien is, en uit een eenoudergezin komt. Angel die recht voor haar raap is, kattenkwaad uithaalt, maar het soms toch wat bont maakt en geregeld ruzie heeft op school en in de buurt waar ze woont.

Tegelijk maakt ze zich druk dat mensen denken dat ze dom is, omdat ze vmbo doet. Maar heeft haar hart op de juiste plek zitten en soms een poëtische kijk op het leven, want ja: waarom staat nergens op de afdeling oncologie een pijl richting de uitgang van het ziekenhuis?

'Drama Queen is een literair feelgoodboek' volgens de omschrijving van de uitgever, maar persoonlijk zou ik het een coming-of-age-boek noemen, Angel ontwikkelt zich en lijkt soms minder onbesuisd.

Mooi geschreven boek, ik las het met plezier!

Met dank aan Hebban en de uitgever voor een kopie van dit ebook.

Meer recensies van Fleurtje Eliza