Memoires van een Koningin

Floor Flawless 11 juli 2023
In een leven in teken van vrede geeft Koningin Noor een intiem inkijkje in het leven van haar en die van haar echtgenoot Koning Hoessein. Het boek begint met hoe ze opgroeide en hoe ze tenslotte via haar vader kennis maakte met Koning Hoessein. Er wordt veel verteld over de politieke situatie van zowel Jordaniƫ als die van omliggende landen. Daar de situatie in het Midden-Oosten nogal complex is. Toen al en nu nog steeds. (De kwestie Israƫl-Palestina doet vast wel een belletje bij je rinkelen)

Deze memoires zijn grotendeels een ode aan Koning Hoessein en de strijd die hij voerde voor vrede in het Midden-Oosten. Bij een groot gedeelte van dit boek plaatste Koningin Noor zichzelf wat meer aan de zijlijn om het verhaal van haar man te vertellen die ze door en door gesteund heeft tot aan zijn laatste adem toe.

Toegegeven las het boek soms een beetje lastig, omdat ze regelmatig van de hak op de tak sprong.. Daardoor moest ik af en toe even een stukje teruglezen om te kijken of ik het wel goed begreep en of ik iets had gemist. Het is ook een verhaal waar je de tijd voor moet nemen, maar het is zeker het lezen waard.

Meer recensies van Floor Flawless