...want Parijs is een beweeglijk feest.

Francisca den Otter 05 december 2023
Chloe, Sofia en Lizzy, drie vrouwen van rond de dertig alle drie van origine afkomstig uit de USA. De belevenissen van deze drie vrouwen in Parijs, de een woont er, de ander gaat er voor twee weken vakantie heen en de derde heeft plannen om er een jaar of zo te blijven, volgen we in dit boek.

De drie verhalen lopen lange tijd langs elkaar heen, er is niet meteen een connectie tussen de drie vrouwen. Eerst dacht ik wat raar, maar gedurende het verhaal kon ik het wel waarderen. Er zijn gedurende het verhaal wel een paar vluchtige ontmoetingen tussen de vrouwen, dus op die manier leren ze elkaar dan kennen, wat eigenlijk ook best een natuurlijke gang van zaken is.

Chloe, een boekenmeisje, wil voordat ze zich settelt met haar verloofde de beroemde plekken van de auteurs die ze bewonderd bezoeken, Sofia runt al een aantal jaar haar eigen kleine zaakje met Franse specialiteiten en Lizzy wil de muze van een kunstenaar worden. Hun verdere verhalen en achtergrond leer je gedurende het boek kennen.

Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik de dames niet meteen in mijn hart sloot, eerlijk gezegd had ik een grote hekel aan de flierefluitende Lizzy en de slappe Chloe en de alles maar slikkende Sofia. Dit soort gedrag vind ik wat meer passen bij iets jongere vrouwen, begin tot halverwege de twintig, maar op hun leeftijd, dertig, ben je daar toch wel een beetje overheen leek mij.

Nog steeds heb ik geen grote klik met Lizzy, maar Chloe en Sofia kan ik inmiddels wel waarderen. Ben ook erg benieuwd hoe het met deze dames verdergaat in Rendez-vous op Montmartre.

Characters = 6 | Atmosphere = 8 | Writing style = 7 | Plot = 6 | Intrigue = 6 | Logic = 6 | Enjoyment = 7 | Score 6,57 = 3 sterren

Meer recensies van Francisca den Otter