De reis van Perdu

Francisca den Otter 14 november 2023
Perdu een bijzondere boekhandelaar, hij noemt zichzelf boekenapotheker, met een boekenboot aan de Seine leeft een redelijk teruggetrokken bestaan. In het gebouw waar hij woont krijgt hij een nieuwe buurvrouw, Catherine, die dingen in hem losmaakt die hij diep had weggestopt.

Nadat hij zijn buurvrouw een tafel die hij niet meer nodig heeft geeft en zij daarin een brief vindt en deze aan hem geeft, wordt hij eenentwintig jaar teruggeworpen in de tijd.

Hij besluit zijn boot los te maken van de kade en de reis naar het zuiden aan te vangen, daar waar Manon, de briefschrijfsters, vandaan kwam.

Het is een interessante reis waarin hij diverse mensen ontmoet en veel leert over zichzelf en over anderen.
Het eerste stuk van het boek vond ik lastig om in te komen, ongeveer bij hoofdstuk 13 of zo zat ik eindelijk goed in het verhaal. De vaartocht van Perdu wordt afgewisseld met brieven uit Manon’s reisdagboek, deze geven een mooi beeld van het leven van Perdu en Manon ruim twintig jaar geleden.

Characters = 7 | Atmosphere = 7 | Writing Style = 7 | Plot = 7 | Intrigue = 7 | Logic = 7 | Enjoyment = 7 | Score 7,00 = 4 sterren

Meer recensies van Francisca den Otter