De avonturen van Susan en Lisan

Francisca den Otter 02 februari 2020
Tijdens het Sophie Kinsella event kreeg ik dit boek van Petra zelf, naast het feuilleton over Hannah las ik ook al een ander boek van haar wat me erg goed beviel: Twijfels over België.

Het boek gaat over de zussen Susan, van 28, en Lisan, van 24, die beide dezelfde Schoevers opleiding gedaan hebben. Waar Susan meteen een leuke baan vond was dat voor Lisan die vier jaar later van school kwam wel even anders. Zij heeft inmiddels wel een baan maar het is niet de baan van haar dromen.

Dan gooit Susan haar leven radicaal om en krijgt Lisan, die zeker voor hun vader toch altijd in de schaduw van Susan heeft gestaan, de kans om te shinen. Die neemt ze dan ook met beide handen aan.

Het verhaal springt van Susan naar Lisan en maakt dat je wil blijven lezen. Het verhaal beslaat zeven maanden die per maand een leuke subtitel hebben. Je leeft mee met de avonturen die Susan in San Francisco beleeft maar ook met de problemen waar ze tegenaan loopt, ze weet dat ze niet mag werken omdat ze geen Green Card heeft maar zou dat toch wel graag willen.
Lisan daarentegen heeft ineens de baan van haar dromen en komt erachter dat dromen toch ook niet altijd zijn wat je denkt dat ze zijn.
De personages die naast de zussen, in respectievelijk San Francisca en in Amsterdam en omgeving, in het boek voorkomen zijn prima voor te stellen en daardoor leef je ook ze leuk mee met wat de dames Quadvlieg doen.

Ik heb van dit gezellige verhaal genoten en als ik ooit San Francisco bezoek wil ik ook fietsen over de Golden Gate brug!

Meer recensies van Francisca den Otter