Een pretpark erven, wat doe je dan?

Nicole wordt verrast met de erfenis van haar overleden tante, het kleine, maar wel redelijk vervallen, pretpark Down Under. Ze neemt de erfenis aan en maakt kennis met de diverse medewerkers, waaronder Sterre, een jonge vrouw met een afstand tot de arbeidsmarkt, zij ziet Nicole niet meteen zitten en Marc, die altijd de rechterhand van haar oma is geweest, bekijkt ze wat argwanend. Hij geeft duidelijk aan dat hij het pretpark graag van haar wil kopen, maar hij biedt haar ook zijn hulp aan. Nicole weet nog niet helemaal wat ze van hem moet vinden.

Ze heeft wel een snelle oplossing bedacht om wat geld in de pot te krijgen, omdat ze veel ervaring heeft met het organiseren van Halloween feestje wil ze Halloween weekenden organiseren. Dit is een doorslaand succes maar tijdens een van deze weekenden gebeurt er iets raars en Nicole probeert dit uit te zoeken zonder hulp van anderen.

Ondertussen zijn er ook al wat andere dingetjes voorgevallen en vraagt Nicole zich af of het pretpark het zal gaan redden. Tamara weet met veel humor dingen te beschrijven en sommige dingen zag ik dan heel duidelijk voor me en ik kon een lach dan ook niet bedwingen.

Het is natuurlijk een feelgood dus je snapt dat er een feelgood einde aan het boek zit maar toch net even iets anders dan ik in eerste instantie had gedacht.

Ik beoordeel de boeken via de CAWPILE-methode: Characters (Karakters) | Atmosphere (Setting) | Writing style (Schrijfstijl) | Plot (Plot) | Intrigue (Boeiend) | Logic (Geloofwaardig)| Enjoyment (Leesplezier).
C = 7 | A = 8 | W = 8 | P = 8 | I = 7 | L = 7 | E = 8 | Score 7.57 = 4 sterren

Meer recensies van Francisca den Otter