Open en eerlijk verhaal

Open en eerlijk verhaal van de auteur, Thomas, over zijn transitie van vrouw naar man. De auteur vertelt op een heldere en soms grappige manier hoe hij van een vrouw een man werd. Omdat hij niet veel vrienden heeft zijn het voornamelijk de paar collega’s waarmee hij samenwerkt die in het boek naar voren komen, hun meningen en opmerkingen lopen nogal uiteen. Zijn directe leidinggevende, een vrouw, vind het duidelijk maar niets. Een collega van de IT vindt het prima en heet hem hartelijk welkom bij de club.

De problemen waar hij tegen aan loopt deelt hij eerlijk en open, ook de gesprekken die hij heeft in de praatgroep waar hij heen gaat. Als zijn transitie voltooid is besluit hij te verhuizen en een andere baan te zoeken. Of dat nu heel veel uitmaakt in het leven anders aanpakken is nog maar de vraag, maar goed zijn nieuwe collega’s kennen hem in elk geval enkel puur als man en niet als vrouw en dat is natuurlijk wel een voordeel. Zo wordt hij, hoopt hij althans, eenvoudiger geaccepteerd als mens.

Ook vertelt Thomas over zijn zoektocht naar een vriend, dat hij homo is, is bij sommige van zijn nieuwe collega’s niet meteen duidelijk. Via internet gaat hij daten en ook daar deelt hij in het boek de avonturen van.

Wat ik miste in het boek waren echte hoofstukken, die waren er wel maar er stond geen nummer of titel boven, dat vond ik persoonlijk nogal raar.

Meer recensies van Francisca den Otter