Mooie opbouw

Gea Kuipers 11 januari 2021 Hebban Recensent
'Zie mij' is de eerste thriller van Jennifer Hillier die in het Nederlands vertaald is.

14 jaar nadat Angela Wong is verdwenen, worden haar stoffelijke resten gevonden. Ze is gewurgd en in stukken gezaagd. De moordenaar is Calvin James, die na de moord op Angela nog drie vrouwen vermoord en daarom vier keer levenslang krijgt. Geo (Georgina) Shaw wordt veroordeeld tot vijf jaar gevangenschap wegens medeplichtigheid aan de moord op Angela, die destijds haar schoolvriendin was.
Een dag voor Geo vrijkomt, doet de politie een schokkende ontdekking. Wat betekent dit voor Geo?

Het verhaal wisselt af in de tijd, waardoor je als lezer steeds meer inzicht krijgt in het hoe en het waarom van de moord op Angela. Ook leer de je karakters van Geo, Calvin en Angela kennen, net als van Kaiser Brody, destijds een vriend van Geo en Angela, nu rechercheur.
Het plot kondigt zich zo'n 50 pagina's voor het einde aan. Verrassend is het zeker. Maar bij de uitwerking mist de rust en de diepgang die de rest van het boek wel heeft. Wat mij betreft het enige minpunt.

Meer recensies van Gea Kuipers