Wat een debuut van Caroline Tudor! (#2024-04)

Ger van der Pluijm 15 januari 2024
Dankzij een tip van Hebban (alweer meer dan een jaar geleden) in een artikel of een Hebban recensie, heb ik dit boek ter hand genomen. Het was ook nog eens een uitverkoopje bij de plaatselijke boekhandel. Nou daar heb ik dus geen spijt van. De hoofdpersoon Eddie, 30 jaar later Ed, is op de kermis getuige van een verschrikkelijk ongeluk van een meisje dat met karretje en al uit een attractie wordt gelanceerd. Ze geneest wonderwel zonder blijvend letsel, afgezien van de nodige littekens natuurlijk. Datzelfde meisje, Elisa, wordt later in het bos gevonden, dood en in stukken gehakt. Heel bijzonder is dat het hoofd ontbreekt, wat ook niet wordt teruggevonden. Dertig jaar later achtervolgt dit ongeval Ed nog steeds en wordt de ware dader achterhaald. tot zover het verhaal in een notendop, Meer mag ik in verband met spoilers niet vertellen.
De manier waarop Tudor dit verhaal ontwikkelt is heel knap. Je wordt steeds aan de hand meegenomen naar heden en verleden (30 jaar terug in de tijd). Voor mij een prima psychologische thriller, de volle 5 sterren waard.

Meer recensies van Ger van der Pluijm