Heel technisch en spannend

Rebound 2, Error, is min of meer een vervolg op het eerste deel van Rebound, Enter. Je kunt het weliswaar los lezen, maar het is sterk aan te raden ze op volgorde te lezen. Omdat ik deel 1 alweer 3 jaar geleden las, kwam het geheugen over dat deel 1 maar langzaam op gang, waardoor ik vooral in het begin wat aaansluiting miste. Het hoofdthema in Rebound is dat mensen, die meestal iets op hen kerfstok hebben letterlijk een 2e leven beginnen. Ze breken volledig met hun huidige leven, inclusief indien van toepassing van hun partner en kinderen. Dus best wel heftig, ze betale daar een zeer groot vermogen voor. De organisatie Rembound die al eeuwen bestaat opereert uiteraard in het geheim. Niemand kent de volledige organisatie. Zelfs van de mensen die een tweede leven beginnen, kent niemand van de organisatie zowel de oude als de nieuwe identiteit.
De organisatie wordt geleid door 4 'sleutelhouders' die hun leiding na de dood aan één erfgenaam overdragen. Ook deze leiders kennen ieder maar een deel van de organisatie. Dit deel handelt dan vooral over een 'interne verrader' die koste wat kost deze waardevolle onderneming voor vele honderden miljoenen te verkopen, waarbij hij niet schroomt om aan zijn collegaleiders een te klein deel daarvan te delen.
Bijzonder spannend en ja je moet goed opletten, in dit technische verhaal met meerdere 'dubbelspionnen'.

Meer recensies van Ger van der Pluijm