tegenvallend 3e deel

Ger van der Pluijm 14 januari 2022
Misschien ligt het aan mij, nadat ik deel 1 de volle 5 sterren gaf en deel 2 met 4 sterren al eentje minder, voor dit 3e deel heb ik slechts 2 sterren over. Als ik dan naar de gegeven sterren kijk dan ben ik met mijn lage waardering inderdaad de uitzondering.
In dit derde deel draait het om het voortbestaan van de organisatie Rebound, die mensen tegen (heel) veel geld een nieuw leven bezorgen, waarbij er geen enkele verbinding is met het vorige leven. De verschillende benaderingen van de eigenaren van Rebound, ringdragers genoemd, volgen elkaar zo snel op dat het voor mij chaotisch overkwam. De ringdragers volgen elkaar dan ook nog via de erfelijke lijn op, na een overlijden. Hierdoor hebben we in dit deel al meteen met zo'n 8 ringdragers te maken, plus daarbij dan ook nog de 'secretaris' van de organisatie, die zorg draagt voor vastlegging van besluiten van de eigenaren. Daarbij komt dan ook nog dat er voor een terroristische leider en voor de voorzitter van het IMF een tweede leven wordt geregeld, waarvan ik niet direct de noodzaak er van voor dit boek zag (wel dat die 2 een nieuwe start nodig hadden). Samengevat was het voor mij te onsamenhangend. Helaas! Ik twijfel dan ook heel erg of ik het vierde deel nog ga lezen.

Meer recensies van Ger van der Pluijm