Zo ontroerend!

Gerda Brodelet 04 december 2019
'De vergeten Deverill' is een extraatje na de trilogie over de vrouwen van kasteel Deverill. Kan los gelezen worden, maar het heeft toch een meerwaarde indien eerst de vorige delen gelezen worden.
Ruim anderhalf jaar terug heb ik het laatste deel gelezen en bij het begin van dit 4de boek begreep ik niet echt de opzet waarom er alsnog een vervolg uitgebracht is. Na enkele korte hoofdstukjes wordt alles wel duidelijk.
We krijgen hier weer te maken met 2 verhaallijnen: heden en verleden worden mooi afgewisseld en stelselmatig maken alle personages uit de trilogie weer hun intrede. Ik vond het opnieuw een heel mooi verhaal met prachtige beschrijvingen over de Ierse natuur en cultuur waardoor ik weer zin krijg om toch eens een vakantie in Ierland door te brengen. In de boeken van Santa Montefiore leef ik altijd enorm mee met de personages en krijg je vlug een idee van hun karakter.
Het einde is heel ontroerend, ik had moeite om het droog te houden. Liefde, intriges, geheimen maken nu ook weer deel uit van het verhaal. Ik vind dit boek een absolute must als je genoten hebt van de vorige delen.

Meer recensies van Gerda Brodelet