Een juweeltje

Gerda Brodelet 11 april 2024
Voor mij was dit boek de kennismaking met Hannelore Bedert, op aanraden van een leesvriendin.
Lucia is 6 jaar als haar moeder een winkel binnenstapt en nooit meer terugkeert. Haar jeugd krijgt een flinke domper, ook omdat haar vader nogal een eenzame figuur is en niet in staat is om de moederfiguur te vervangen. Ze komt terecht in de stad en leidt een chaotisch leven tot haar vader overlijdt....
Ik vond het een emotioneel verhaal en heel wat actuele thema's komen aan bod zoals eenzaamheid, pestgedrag op school, gebrek aan ouderliefde. Aan de hand van flashbacks worden haar tienerjaren verteld.
Van bij het begin was ik onmiddellijk in de ban van het hoofdpersonage, de karakters worden getrouwvol beschreven. Het leest heel vlot en ik kon het boek moeilijk wegleggen omdat ik echt wou weten hoe het verhaal zou eindigen.
Een meeslepend verhaal, een absolute aanrader, een geslaagd debuut!

Meer recensies van Gerda Brodelet