Fijne thriller.

Han van Berkel 19 november 2023
De eerdere boeken van Julienne Brouwers : Ziek van jou en Dubbel bedrog heb ik met veel plezier gelezen en gaf ik 4/5 sterren dus enthousiast begon ik aan de eerste bladzijden van Jeugdzonde, de nieuwste thriller en een dag later had ik het boek met 314 pagina’s uit!

Het boek Leest vlot, heeft korte hoofdstukken waardoor het niet langdradig wordt. Ik werd regelmatig op het verkeerde spoor gezet ,dacht te weten hoe het zat maar het einde was toch echt anders en daar hou ik van! Knap hoe alle lijntjes heden/verleden uiteindelijk bij elkaar komen. Ik vond het een fijn boek, niet nagel bijtend spannend maar wel zó spannend dat ik niet kon stoppen met lezen, té nieuwsgierig naar het einde en dat stelde me zeker niet teleur!

Jeugdzonde:
Op een regenachtige ochtend rijdt Julia gehaast door het donker over de autoweg naar een belangrijke werkafspraak, als plotseling een persoon midden op de weg staat. Remmen is te laat en ze rijdt in volle vaart op het slachtoffer in. Tot grote afschuw van Julia blijkt de man op slag dood, waarop ze wordt aangehouden door de politie.

Algauw blijkt dit tragische verkeersongeluk slechts het begin van een reeks schokkende gebeurtenissen, die het leven van Julia volledig op zijn kop zetten. Wanneer diep weggestopte herinneringen uit haar jeugd worden losgewoeld, besluit Julia op zoek te gaan naar antwoorden. Ze is vastbesloten de complexe waarheid boven water te krijgen, zelfs als dit betekent dat haar eigen leven op het spel komt te staan.

Meer recensies van Han van Berkel