Lachen van verwondering, walging of simpelweg om de grap

HannekeSimons 14 december 2022 Auteur
Snoeihard, mag je deze verhalenbundel wel noemen. Er wordt niets geschuwd en dat maakt het zo goed.

Alle kunstjes werden uit de kast getrokken om deze bundel samen te stellen. Van bijna kwetsbare verhalen met toch een gekke twist tot lege paginas met blijkbaar door de auteur verwijderde verhalen.

Sommige verhalen zijn fantasierijk en zouden, hoop ik toch, in het dagelijks leven niet kunnen gebeuren. Anderen kunnen dat in hun humoristische tragiek wel, maar zouden we liever niet zien.

Een bundel vol vreemde variatie, op elkaar aansluitend en toch weer niet, die mij vaak hardop in de lab deed schieten. Bijzondere creatieve woordkeuze en zinsvormen die je even laten nadenken.

Een boek waar ik toen het uit was nog even mee in de handen heb gezeten, om te laten bezinken dat het toch écht uit was. Maar daar was ik nog helemaal niet aan toe.

Meer recensies van HannekeSimons