Geduld wordt beloond

HannekeSimons 28 februari 2023 Auteur
Ik las Vermogen van Hernan Diaz. Dit is tot nu toe mijn favoriete boek van 2023.

Dit boek behelst alles waar ik van hou. Vreemde trucjes, denken dat je weet waar het heen gaat maar keer op keer verrast worden. Me compleet in onwetendheid laten en ineens een bak aan antwoorden over me heen storten.

De gedetailleerde informatie over financiƫle zaken betreffende Wall Street was voor mij een hele gave toevoeging, die mij eerst ook totaal op het verkeerde spoor wist te zetten.

Het boek, dat uit vier delen bestaat, laat je eerst door de eerste twee delen heen gaan die heerlijk lezen, maar al de nodige vraagtekens zetten. Als dan in het derde deel voorzichtig antwoorden komen, maar weer net zoveel vragen, biedt deel vier je een bijzonder bevredigend antwoord.

Hou je van boeken die in een sneltreinvaart door de spannende gebeurtenissen heen gaan en je meteen naar de uitkomst van het plot trekken? Dan zou ik deze laten liggen.
Hou je van een boek dat je tot halverwege in verwarrende onwetendheid houdt om je daarna bij elk besef van plot te verrassen? Dan zeker lezen.

Ik wilde dat ik hem 6 sterren kon geven.

Meer recensies van HannekeSimons