Leuk boek voor kinderen

Verhaal
Hannah vind het niet fijn om midden in het schooljaar te verhuren. Dan moet ze weer helemaal opnieuw beginnen met vrienden maken. Ze vind het langs de andere kant wel fijn dat ze bij haar oma in Distelveen gaat wonen met haar mama.
In Distelveen vind er een jaarlijkse rommelmarkt plaats. Het is hét evenement van het jaar. Ook de oma Ida doet mee. Terwijl ze druk bezig zijn met verkopen, merkt Hannah op dat de medaille die haar oma ooit kreeg, niet meer op zijn plek hangt. Ze denkt dat deze is gestolen. Samen met haar oma en mama maakt zze een lijstje van de mogelijke verdachten.
Dankzij de rommelmarkt leert Hannah ook Sander kennen. Ze vertelt hem wat er gebeurd is en dat ze op onderzoek gaat naar de dader. Ze bedenken een plan om bij iedereen langs te gaan die iets bij hen heeft gekocht op de rommelmarkt.
Op deze manier leert Hannah verschillende mensen in het dorp kennen. Maar telkens wanneer ze bij iemand langsgaat, komt er een slangensymbool tevoorschijn. Maar wat heeft dit met de verdwenen medaille te maken?

Mijn mening
Hannah is een eigenwijs en stoer meisje. Ik denk dat ze wel een voorbeeld kan zijn voor verschillende jongeren. Ze weet duidelijk wat ze wil en doet er alles aan om haar doel te bereiken. Ik ben niet altijd akkoord met hoe ze haar antwoorden formuleert, maar ze krijgt uiteindelijk wel wat ze wil.
Het verhaal is ook vlot geschreven. Persoonlijk vind ik de hoofstukken iets te lang en ik denk dat kinderen dat misschien ook zouden vinden. Maar elk hoofdstuk eindigt wel leuk waardoor je zin hebt om door te lezen.
Het boek was voor mij ook iets te kort. Tot 2/3 van het boek lees je over Hannahs zoektocht naar de medaille, maar op het einde zijn er plots nog ontwikkelingen die heel snel gebeuren. Hier had ik graag wat meer uitleg bij willen hebben zodat het allemaal niet zo snel zou gebeuren.

Aanrader?
Een leuk en kort verhaal dat zeker aangenaam is voor kinderen. Je wilt ook zelf graag mee op onderzoek met Hannah om de medaille te vinden en het raadsel van het slangensymbool op te lossen. Van mij krijgt het boek 3,5/5.

Meer recensies van Head in the books