Een goed boek voor jongeren

We volgen Dillan in het ‘nu’. Hij verteld over zijn vroegere leven, dat zich zo’n vijfhonderd jaar geleden afspeelde. Daar had hij een soulmate genaamd Caitlín. Hij verteld dat hij haar kwijt is geraakt en niet meer weet hoe. Daarom gaat hij op zoek in de Highlands om hier meer over te weten te komen. Ook al zijn dit gebeurtenissen die al lang geleden afgespeeld zijn.

De Schotse Highlands vertellen het verhaal van de jeugd van Dillan en Caitlín. We lezen over hun liefde en vriendschap en hoe ze met elkaar communiceren via een band die alleen soulmates hebben.

Dillan wil er alles aan doen om te weten te komen waar Caitlín zich in het ‘nu’ bevindt en wat er met haar is gebeurd waardoor ze gescheiden raakten van elkaar. Maar het verhaal van Caitlín loopt niet zo goed af…

Mijn mening:
Het verhaal kwam voor mij heel traag en heel ingewikkeld op gang.
De hele uitleg rond het soulmate-verband is moeilijk om te begrijpen in het begin. Dit wordt doorheen het boek wel een aantal keer herhaald waardoor je het beter gaat snappen. Wat ik ook moeilijk vond om te volgen, is waar we ons bevinden in het verhaal en dan bedoel ik vooral de tijd. De stukken in het heden en verleden zijn vaak gemengd waardoor ik snel de draad kwijt raakte. Dit was vooral bij de stukken van Dillan.

De bedoelingen van de karakters zijn niet altijd even duidelijk. Ik had graag meer gelezen over hun persoonlijkheden en waarom ze bepaalde handelingen juist doen.

De stukken van Caitlín zijn wel heel vlot en boeiend geschreven. Hier lezen we over wat er met haar allemaal gebeurd en dat het voor haar een hele moeilijke periode was wanneer ze gescheiden raakte van Dillan. Hier leefde ik echt heel erg met haar mee.

Ongeveer halverwege het boek ging het allemaal iets vlotter. Het verhaal werd spannend en je keek echt uit naar wat er nog allemaal ging gebeuren. Jammer dat dit pas halverwege het boek was.

Ik had hoge verwachtingen toen ik de achterflap las, maar deze zijn voor mij niet allemaal waargemaakt. Wat niet wil zeggen dat het boek niet goed was, want als je het verhaal begrijpt is het wel goed. Het mocht voor mij een langer verhaal zijn als er zo meer belangrijke informatie in het boek zou passen.

Aanrader?
Een leuk verhaal voor jongeren, maar je moet er wel soms je aandacht goed bij houden. Het concept is goed, maar ik denk dat er meer potentieel in zat. Toch een mooie 3/5.

Meer recensies van Head in the books