Leuk jeugdboek

Mijn mening

Ik vond het een heel aangenaam boek om te lezen. Ik had het verhaal wel iets spannender verwacht, maar het zit zeker goed in elkaar.

De spanning wordt wel opgebouwd. Je bent elke keer benieuwd wat Lucie nu weer gaat doen tijdens de opleiding om op Mars te gaan wonen. Je moet het toch ook maar durven om iedereen hier achter te laten. Dat is ook het mooie bij Lucie. Je merkt wel duidelijk dat ze het er moeilijk mee heeft dat ze haar vader misschien moet achterlaten. Dit maakt Lucie ook heel menselijk.

Ook de hoofdstukken over haar vader vind ik leuk om te lezen. Zo krijg je nog wat meer inzicht in ieder personage.

Je merkt ook wel heel snel in het boek dat er iets niet juist is met de organisatie. Maar dat doet de achterflap ook wel vermoeden. Sommige stukken mochten voor mij wel wat duidelijker worden uitgelegd op het einde. Het boek had voor mij dan ook wat langer mogen zijn zodat we nog meer uitleg kregen.

Aanrader?

Een leuk en kort verhaal om in te duiken. Het laat je dromen van zo’n project, als het deze keer dan ook echt zou bestaan (zonder de verdwijningen en gekke dingen). Een tof boek voor jongeren!

Meer recensies van Head in the books