Tof concept

2,5 sterren

Het verhaal klinkt veelbelovend en zo startte het ook. Helaas werden mijn verwachtingen niet waargemaakt.

Er waren naar mijn gevoel te veel personages. In de hele groep was er niet meteen een leider en dit vond ik storend. Vooral omdat elk hoofdstuk over een nieuw personage ging dat dan de beslissingen nam. Ik had niet het gevoel dat het echt een groep was, maar meer een aantal karakters die om de beurt iets deden.

De stukken waar actie in voorkwamen waren heel kort. Alles gebeurde vrij snel. Het verhaal werd voor mij pas spannend in het laatste stuk van het avontuur. Dit vond ik jammer.

Waar ik me persoonlijk ook aan stoorde, was dat een bepaald personage niet in de ik-persoon kon praten maar altijd in de derde persoon. Dit personage sprak soms wel in de ik-persoon en dit vond ik wel jammer. Het was leuk bedacht maar dan moet je dit wel bij alles doorvoeren. Ook kleine details van een groene straal die plots een paarse straal werd vond ik vreemd. Zo waren er nog meer kleine zaken.

Het is wel leuk dat het boek een kaart heeft vooraan. Alleen denk ik dat je meer aan deze kaart hebt in de volgende boeken. Van alle plaatsen waar we in het boek zijn geweest, staan er maar een paar op de kaart. Dit vind ik wel jammer want ik volg wel graag waar we ons juist bevinden.

Het is zeker geen slecht fantasy boek en het concept is echt veelbelovend, maar ik had er toch meer van verwacht.

Meer recensies van Head in the books