Geen bijzonder boek

Henk Dröge 08 oktober 2023
Met veel trompetgeschal werd dit boek in Nederland uitgebracht. Nieuwsgierig als ik was reserveerde ik dit boek bij de bibliotheek en was ik al snel in de gelegenheid om dit boek te lezen. Eerlijk gezegd hoopte ik op een nieuwe Ken Follett die enkele prachtige historische boeken over de periode rond de Middeleeuwen heeft geschreven. Helaas werd ik teleurgesteld. De Essex Dogs is vooral een mager verhaal met enkele vreemde (lees onwaarschijnlijke) types. De hoofdpersoon FitzPatrick is nog wel redelijk te doorgronden, maar enkele van zijn strijdmakkers blijven redelijk anoniem, met uitzondering van de jonge medestrijden die page wordt van de kroonprins. De landing in Normandië overleeft de groep op wonderbaarlijke wijze en de daaropvolgende veldslagen in Normandië leveren geen spannende momenten op. Ook het slothoofdstuk is wat vreemd bij elkaar verzonnen. Nee, ik vond het niet bijzonder.

Meer recensies van Henk Dröge