Matige thriller

Henk Dröge 01 mei 2023
"Geloofwaardiger dan Lisbeth Salander" staat er op de cover. De geloofwaardige persoon is in dit geval Linn Stähl, hoofdpersoon in dit boek. Ik vind haar niet echt geloofwaardig, want ze is in het verhaal als een kat met 9 levens meerdere keren aan de definitieve dood ontsnapt. Verder zijn er 2 rechercheurs en de ene duikt gelijk met Linn het bed in en de andere is eigenlijk verliefd op Maria, de forensisch rechercheur, maar ook hij laat zich verleiden door een andere vrouw. Het verhaal is verder zeker niet slecht. Het gaat om een moordenaar die zijn vrouwelijke slachtoffers helemaal optut, maar ook om een extreem rechtse patriotische groep die elkaar onbedoeld voor de voeten lopen. Beide verhaallijnen komen op een bepaald moment mooi samen. Maar vervolgens is de plot op de laatste bladzijden wederom ongeloofwaardig. Zweden kent veel goede thriller auteurs, maar dit boek van Magnus Jonsson kon mij niet echt boeien

Meer recensies van Henk Dröge