Hard, rauw maar zeker ook mooi en indrukwekkend

Henk Dröge 23 mei 2023
Ik had best wel wat moeite om "in het verhaal" te komen. Het was toch even wennen aan de schrijfstijl van de auteur. Na 2x bij blz 30 gestopt te zijn was het de derde keer wel raak en heb ik het boek in een paar dagen uitgelezen. De boeken van de Spaanse schrijvers Carlos Ruiz Zafon en Dolores Redondo staan bij mij heel hoog aangeschreven en nu is Pere Cervantes daar bij gekomen. Het verhaal, dat uit 4 delen in de tijd bestaat is vooral op het laatst heel ontroerend. Het leven van moeder Soledad en eenarmig zoon(tje) Nil wordt door Cervantes indrukwekkend beschreven. Het verhaal speelt zich af in het Spanje onder het schrikbewind van Franco. De verdere inhoud van het boek staat wordt al voldoende beschreven dus daar zal ik verder niet over uitweiden. Wel wil ik nog aangeven dat met name het laatste hoofdstuk zeer ontroerend is. Ik hoop op een mooie verfilming.

Meer recensies van Henk Dröge