Spanning en humor

Henk Dröge 30 juli 2023
Ik zag het boek in de bibliotheek en herkende de naam van het mannelijke deel van het schrijversduo. Als ik het goed is, dan is het dezelfde Dick vd Plas die ik gekend heb van het voetballen bij Be Quick. Maar goed, het boek heb ik met veel plezier gelezen. Het verhaal leest vlot en de diverse personages zijn mooi weergegeven. Aanvankelijk ergerde ik me wat aan het taalgebruik van de oudere rechercheur in het verhaal. Zijn veelgebruikte Engelse termen worden op "MarkRutteachtige" wijze uitgesproken en fonetisch vertaald (ekskjoes mie) in het boek. Later zag ik daar ook wel weer de humor van in. Het verhaal en een aantal personages kent veel raakpunten met een aantal echte gebeurtenissen en personen, maar is toch zeker origineel. De plot zoals weergegeven in de laatste hoofdstukken is wel een tikkeltje ongeloofwaardig, maar dat is ook altijd het lastigste gedeelte van het schrijven van een verhaal. Ik ben benieuwd naar het vervolg getiteld "de misses vermist".

Meer recensies van Henk Dröge