Tegenvallend

Herman01 27 december 2022
Een beetje tegenvallende Siebelink, wat mij betreft.

Veelbelovende start met de jonge leraar Frans die zijn carrière begint op een middelbare school. Buitenbeentje die door zijn charmes veel voor elkaar krijgt, maar moeite heeft met relaties met vrouwen (iets met de moeder?). Hij krijgt wel een speciale band met een Marokkaanse leerlinge, wat dan weer leidt tot complicaties op school. Sfeertje op de school mooi neergezet. Zoals in de realiteit zijn de leerkrachten veelal arrogant en onterecht teveel overtuigd van hun eigen kunnen en genialiteit.

Helaas sleept het verhaal ook een beetje te lang door en is het soms - de scene met de eindejaarsbijeenkomst - niet altijd even geloofwaardig. En het was mij ontgaan dat het verhaal kennelijk meerdere schooljaren beslaat, wat voor mij pas tegen het einde duidelijk werd. Meende tot dan dat het om één schooljaar ging. Het slot vond ik onbevredigend en teveel afgeraffeld.

Meer recensies van Herman01