Mooie novelle

Het Boekenbijtje 05 april 2024
In Dans van de Maanroos volgen we Lucille, wie gedreven door armoede een amulet steelt. In haar vlucht komt ze terecht in een ander wereld, waar ze Zayne ontmoet. Zayne doet haar een voorstel: Lucille moet in een door hem gemaakte jurk naar het bak van de Prins. De Prins mag namelijk niet kiezen met wie hij trouwt, maar zijn lot wordt bepaald door een legende. Op het bak moet Lucille een keer met de jonge Prins dansen. Na deze dans verandert het leven van Lucille volledig.

Het verhaal is vanuit Lucille geschreven en zowel Lucille als Zayne hebben voldoende diepgang en ik kon me helemaal inleven in Lucille. De bijpersonages hadden wat uitgediept mogen worden, maar dat is lastig in zo'n moet verhaal.

Het verhaal zelf is vlot en krachtig geschreven, maar bezit voldoende details om er een beeld van te maken. Ook vind ik het verhaal origineel en verrassend. Ook het einde was niet wat ik verwachtte.

Het korte verhaal was door de fijne schrijfstijl dan ook snel uit en nodigt me uit om de eerder verschenen Lumin duologie te lezen. Deze heb ik dan ook meteen op mijn wishlist gezet.

Meer recensies van Het Boekenbijtje